Nejnovější články naleznete na dreport.cz

 

Přestože se (letos povětšinou mírná) zima pomalu chýlí ke konci, možná by Vás mohl zajímat blog Filipa Trojana, který v něm využil analytické nástroje a odhalil zajímavé souvislosti.

 

V neposlední řadě by Vás mohl zajímat celý web www.ceskovdatech.cz.

Index světové konkurenceschopnosti ve výrobě pro rok 2016

Podle nové prognózy Deloitte s názvem Index světové konkurenceschopnosti ve výrobě pro rok 2016 (2016 Global Manufacturing Competitiveness Index) se do pěti let stanou celosvětově nejvíce konkurenceschopným výrobcem Spojené státy americké. Odsunou tak současného lídra, Čínu, na druhé místo. Do žebříčku top 20 nejvíce konkurenceschopných zemí se do pěti let dostane i Česká republika, která se posune ze současného 23. na 20. pozici.

 

Celou zprávu naleznete ZDE.

 

Den daňové svobody letos připadne na 20. června 2016

Daňoví poplatníci v ČR letos přestanou pracovat pouze na odvod daní pro stát o dva dny později, než tomu bylo před rokem. Tzv. den daňové svobody v letošním roce připadne podle společnosti Deloitte na 20. června 2016. Přibližně stejnou dobu jako daňoví poplatníci v ČR budou letos odvádět daně pro stát také daňoví poplatníci ve Slovinsku, Německu či Řecku. Nejméně dnů na odvod daní pro stát připadne na poplatníky v Litvě a Bulharsku. Nejvíce dnů na odvod daní pracují naopak poplatníci v Dánsku a Lucembursku.

 

Celá zpráva je dostupná na www.deloitte.com/cz/press.

 

Průzkum názorů finančních ředitelů 2016

V pořadí již 7. ročník průzkumu srovnává názory téměř 500 finančních ředitelů předních společností z 11 zemí ve středoevropském a jihoevropském regionu.

 

K hlavním zjištěním patří:

 

  • Loňský růst české ekonomiky se promítl do nálady finančních ředitelů, kteří jsou pozitivně naladěni ohledně finančních vyhlídek,
  • Téměř polovina společností chystá podle finančních ředitelů nabírat nové zaměstnance,
  • Mezi rizikové faktory v podnikání patří pokračující tlak na cenu zahraničních výrobků a služeb a nedostatek kvalifikované síly,
  • Finanční ředitelé jsou velmi pozitivní ohledně růstu HDP.

Celou studii naleznete ZDE.

Deloitte má nový web pro studenty a absolventy.

Naši konzultanti z Deloitte Digital spolu s firmou Pixelmate navrhli a vytvořili zcela nový web, který je určen zejména studentům a absolventům českých vysokých škol.

 

A na co se tvůrci webu zaměřili, odpovídá Josef Dvořák, Consultant Deloitte Digital:

„Nejdůležitější je navrhovat výslednou zkušenost na základě analýzy potřeb a preferencí cílové skupiny a zároveň komunikovat obsah, který odpovídá realitě. Kampaně založené na pozlátku v dnešním propojeném světě již prostě nefungují, zvláště na mladé lidi, kteří jsou zvyklí informace ověřovat z více zdrojů. Studenti a absolventi si dnes mohou vybrat z široké palety top značek jako Google či Apple, startupů a dalších skvělých firem, pro které mohou pracovat. Pro tradiční společnosti, které vznikly před érou internetu není snadné těmto štikám konkurovat a interně se změnit tak, aby byly pro potenciální zaměstnance stejně atraktivní. V rámci Deloitte Digital našim klientům právě s těmito problémy pomáháme a jsem velmi rád, že v nás vložila důvěru i naše vlastní firma.“

 

A protože se jedná o novou mladou generaci, je jí přizpůsoben obsah i forma webu. Celý koncept zapadá do naší Employer Branding strategie a my věříme, že bude inspirací nejen pro studenty...

 

"Jsme Deloitte. Tečka"

Dvakrát o DPH

David Marek, hlavní ekonom Deloitte

 

V úvodu letošního roku se do centra pozornosti dostala hned několikrát daň z přidané hodnoty. Začala povinnost vyplňovat kontrolní hlášení, Poslanecká sněmovna schválila elektronickou evidenci tržeb a objevily se úvahy o změně sazby DPH pro vybrané zboží či služby, resp. úvahy o dlouhodobějším směřování systému sazeb DPH. Podívejme se na některé z těchto úvahy zblízka.

 

V souvislosti se zavedením elektronické evidence tržeb v restauracích se objevil návrh na snížení sazby DPH u piva prodávaného v restauracích z 21 na 10 procent. Jak by tato změna ovlivnila inkaso DPH?

 

V České republice se podle dat ČSÚ ročně spotřebuje 15,5 milionu hektolitrů piva (147 litrů na obyvatele). Podle vah ve spotřebním koši lze odhadnout, že sudové pivo se na celkové domácí spotřebě podílí 41 procenty, tj. 6,4 miliony hektolitrů. Průměrná cena výčepního piva loni činila 24,74 korun za půllitr, průměrná cena ležáku 31,0 korun za půllitr (obojí s DPH). Podíl výčepního piva na celkovém prodeji piva v restauracích činí 51 procent, podíl ležáků 44 procent, zbytek tvoří různá speciální piva. Průměrná vážená piva prodávaného v restauracích tedy činí 26,8 Kč za půllitr. Dáme-li dohromady údaje o spotřebě a průměrné ceně, dostáváme se k odhadu tržeb z prodeje piva v restauracích 34,2 miliardy korun. Při sazbě 21 procent by výběr DPH měl činit 5,9 miliardy korun, pokud by neexistovaly žádné daňové úniky. Při sazbě 10 procent činí ideální inkaso 3,1 miliardy korun. Snížení sazby DPH na pivo v restauraci by tedy státní rozpočet přišlo na 2,8 miliardy korun.

 

Druhá úvaha, která stojí za pozornost, je idea sjednocení DPH do jediné sazby. Měl by systém konvergovat k nejnižší, nejvyšší či prostřední sazbě? Jaká by byla ideální sazba?

 

DPH je nejvýznamnější daní českého daňového systému. Letošní inkaso by mělo dosáhnout 352,6 miliardy korun, což je 41 procent z celkového plánovaného výběru daní. Pokud by se veškeré zboží a služby podléhající DPH převedly pod jedinou sazbu 10 procent, snížilo by se podle statického výpočtu inkaso této daně o 164 miliard korun. Při sazbě 15 procent by chybělo 70 miliard, se sazbou 21 procent by se naopak výběr zvýšil o 44 miliard. Pokud bychom chtěli mít systém s jedinou sazbou DPH a zároveň bychom trvali na fiskálně neutrálním řešení (nulový dopad na příjmy vládního sektoru), museli bychom sazbu DPH nastavit na 18,7 procenta.

 

Semináře a webcasty pořádané společností Deloitte ZDE.

Mobilní aplikace Deloitte CZ

Obsah těchto webových stránek si můžete pohodlně prohlížet na mobilních zařízeních v naší nové aplikaci pro telefony a tablety. Pro stažení aplikace naskenujte QR kód nebo navštivte www.deloitte.cz/mobilni-aplikace

Přihlaste se k odběru dReportu a jiných newsletterů a pozvánek zde

Nepodporovaný prohlížeč

Tuto stránku Váš internetový prohlížeč nepodporuje a nezobrazí se korektně. Abyste mohli navštívit tyto stránky, prosím aktualizujte verzi svého internetového prohlížeče.